iOS 14 – izboljšana zasebnost uporabnikov

Apple z novim operacijskim sistemom iOS 14 napoveduje veliko zajezitev pri sledenju uporabnikov, nekaj, kar neprikrito že nekaj časa počneta velikana Facebook in Google. Se bo tako njuna največja mora končno uresničila?

Oba si namreč dovolita prisluškovanje in sledenje svojim uporabnikom (tudi, ko ne brskajo po svojem telefonu) in jim nato na podlagi tega ponujajo reklamne oglase. Z iOS 14 pa bo to zanje bistveno težje, saj bodo morali pred tem preko Appla pridobiti ustrezno dovoljenje.

Pri Applu so že lani skovali frazo “What happens on your iPhone, stays on your iPhone” (Kar se zgodi na tvojem iPhonu, ostane na tvojem iPhonu), s čimer so poudarili, da ne potrebujejo podatkov svojih uporabnikov, s tem pa dali tudi vedeti, da se zavedajo, da je lastnikom iPhonov to zelo pomembno.

Applov predstavnik za zasebnost uporabnikov, Erik Neuenschwander, je to primerjal z živili in tem, da imamo na hrbtni strani vsake embalaže natančno tabelo o hranilni vrednosti. “Zato smo pomislili, da bi bilo enkratno, če bi imeli nekaj podobnega za aplikacije. Od vsakega razvijalca aplikacije bomo zahtevali poročilo delovanja.”

Preden bo uporabnik prek iOS 14 naložil določeno aplikacijo, bo dobil predogled podatkov, ki jih bo ta lahko pridobila od njega. Pri aplikacijah, ki poleg vsega sledijo tudi lokacijo, pa bo lahko po novem izbral možnost, da bo delil le približno lokacijo, namesto točnih koordinat.

Preden bo uporabnik prek iOS 14 naložil določeno aplikacijo, bo dobil predogled podatkov, ki jih bo ta lahko pridobila od njega.
Preden bo uporabnik prek iOS 14 naložil določeno aplikacijo, bo dobil predogled podatkov, ki jih bo ta lahko pridobila od njega.

Uporabnik bo tako točno vedel, katere aplikacije ga sledijo in katere podatke o njem zbirajo. O tem bo dobil celo obvestilo v stilu: “X želi dovoljenje, da ti sledi preko aplikacij in spletnih strani, ki so v njihovi lasti. Tvoje podatke bodo uporabili za “personalizirane” oglase zate.” Apple bo ob tem ponudil dve možnosti: “Allow Tracking” (dovoli sledenje) ali “Ask App Not To Track” (prosi aplikacijo, naj ne sledi).

Novi iOS 14 bo zasebnost uporabnikov tako dvignil na višjo raven, saj bo prikazoval seznam podatkov, ki jih zbirajo aplikacije, vključno s podatki lokacije, finančne informacije, zgodovino brskanja po spletu, ter posnetke s kamere in mikrofona.

Dobra novica za uporabnike, a nočna mora za aplikacije, ki na veliko služijo s “targetiranim” oglaševanjem, kot sta prav Google in Facebook.